E-mailadres

Wachtwoord

Ik heb nog geen account

Wachtwoord vergeten?

close window
close window

Vragen? Antwoorden!

Wassen & Stomen

Moet ik lichte en donkere was scheiden?

Niet nodig. Dat doen wij voor je.

Ophalen & Bezorgen

Op welk adres kan ik mijn order laten ophalen en bezorgen?

Er zijn verschillende mogelijkheden. Denk aan jouw kantoor, de sportschool, thuis of bij de buren. Voorwaarde is dat iemand jouw was afgeeft en/of aanneemt. Daarnaast moet dat adres wel in ons verzorgingsgebied liggen. Check hier de postcode.

Ophalen & Bezorgen

Hoe plan ik het ophalen en terugbrengen?

Tijdens het bestellen zie je een aantal mogelijke ophaal- en bezorgmomenten. Je kiest de tijden die jou het beste uitkomen. Je wacht nooit lang, want het zijn altijd tijdsloten van 1 uur.

Wassen & Stomen

Reinigen jullie ook items die geen waslabel meer hebben?

Het reinigen van items zonder waslabel kan uitsluitend op eigen risico. Als jij items hebt waar geen waslabel in zit, nemen we contact met je op om te bespreken wat de beste reinigingsmethode is. Wij hebben eerst jouw toestemming nodig voordat wij een item reinigen zonder waslabel.

Wassen & Stomen

Reinigen jullie ook trouwjurken en andere bijzondere items?

Onze reinigers hebben jarenlange ervaring en kunnen alles reinigen. Staat jouw item niet op onze prijslijst? Stuur een berichtje naar onze klantenservice. Wij geven je alle informatie die je nodig hebt.

Ophalen & Bezorgen

Kan ik mijn order ook laten halen en brengen op een ander adres dan mijn thuisadres?

De order kan ook op een ander adres worden opgehaald en gebracht, mits dit adres in het gebied ligt waar wij actief zijn.

Check hier de postcode. Heb je wel al een account aangemaakt, dan raden we je aan om een order te plaatsen zonder dit account te gebruiken. Je postcode van je account staat namelijk vast, tenzij je dit in je account veranderd. Dit is niet mogelijk tijdens een bestelling.

Wassen & Stomen

Hoeveel past er in de Wassie waszak?

In de waszak past 5 kilo.

Ophalen & Bezorgen

Hoelang duurt het voordat ik mijn order terugkrijg?

Wij brengen het gemiddeld na 48 uur weer bij je thuis. Met de uitzondering van zon- en feestdagen.

Wassen & Stomen

Waar reinigen jullie mijn order?

Wassie werkt samen met een netwerk van gerenommeerde en gekwalificeerde experts (textielreinigers) die ervoor zorgen dat jouw order perfect gereinigd wordt. De reiniger die het dichtste bij jou in de buurt is, haalt jouw order op.

Service & Contact

Waar kan ik Wassie gebruiken?

Wassie breidt zich stukje bij beetje uit over heel Nederland. Waar je gebruik kan maken van onze dienstverlening, kun je controleren via de postcodecheck. Niet beschikbaar bij jou in de buurt? Schrijf je dan in met je emailadres en je ontvangt dan automatisch een bericht zodra we bij jou in de buurt leveren.

Ophalen & Bezorgen

Kan ik na mijn bestelling het ophaal- of bezorgmoment nog aanpassen?

Dat kan. Tot 24 uur vóór het afgesproken tijdstip, kun je contact opnemen met de klantenservice. We zoeken dan samen naar een oplossing.

Wassen & Stomen

Ik heb een kledingstuk met franje of verfijnde details. Gaat dat goed?

Meestal wel, bij twijfel nemen wij contact met je op.

Ophalen & Bezorgen

Hoe zet ik mijn order klaar?

Jij verzamelt het wasgoed dat je wilt laten reinigen. Maak alle zakken van je kleding leeg. Stop je order in een tas. De was wordt opgehaald en naar de reinigers gebracht.

Wassen & Stomen

Hoe gaan jullie om met speciale items, zoals wol of zijde?

De Wassie experts behandelen alle producten volgens het label in je (kleding)stuk om zo tot een optimale behandeling te komen. Alle experts hebben jarenlange ervaring en zij gebruiken de juiste machine en reinigingsmethodiek om jouw stukken perfect te reinigen. Mocht je toch een vraag hebben over een (kleding)stuk of stofsoort, neem dan contact op met onze klantenservice.

Ophalen & Bezorgen

Betaal ik verzendkosten?

Boven een orderbedrag van € 35,- betaal je geen verzendkosten. Heb je een kleiner orderbedrag? Dan zijn de verzendkosten € 6,95.

Wassen & Stomen

Reinigen jullie ook leer, suède, bont en andere bijzonder delicate stoffen?

Ook deze materialen reinigen wij. Dit valt echter niet binnen ons standaard aanbod. Het duurt namelijk langer om ze te reinigen en de reiniging is risicovoller. Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie.

Ophalen & Bezorgen

Betaal ik ophaal- en bezorgkosten?

Bij bestellingen boven € 30,- is het ophalen en terugbrengen gratis. Voor bestellingen onder € 30,- betaal je € 6,95 per order.

Wassen & Stomen

Wat doen jullie? Stomen of wassen?

Dat hangt af van het item. Waszak, handdoeken, bed- en badlakens worden gewassen. Bij de losse items wordt gekeken naar het waslabel. Het waslabel is altijd doorslaggevend voor de manier van reinigen. Let goed op dat alle items die je in jouw waszak stopt, gewassen mogen worden. Voor alle items die gestoomd moeten worden: we behandelen vlekken, stomen het item, strijken het en hangen het op.

Ophalen & Bezorgen

Waar kan ik Wassie mijn stoom- en wasgoed laten doen?

Stukje bij beetje veroveren we heel Nederland. Check hier of we ook bij jou langs kunnen komen. Kan dat nog niet? Schrijf je dan in met je e-mailadres, dan weet je als eerste wanneer het zover is.

Wassen & Stomen

Wat doen jullie aan vlekken?

Wij doen ons uiterste best om vlekken te verwijderen, maar soms lukt dat niet. Vooral oude vlekken zijn hardnekkig. Heb je een specifieke vlek? Laat het ons dan weten bij de opmerkingen als je een bestelling plaatst.

Wassen & Stomen

Kunnen shirts met opdruk ook gereinigd worden?

Jazeker, wij zorgen ervoor dat we extra voorzorgen nemen zodat je T-shirts niet vervagen of de opdruk beschadigd raakt.

Garantie & Kwaliteit

Welke kwaliteit mag ik van jullie verwachten?

Alleen de allerbeste. Daar hebben we onze reinigers op uitgezocht. Ze zijn allemaal Netex (Nederlandse Vereniging van Textielreinigers) gecertificeerd en hebben jaren ervaring.

Wassen & Stomen

Welk soort blouses kan gereinigd worden?

De meeste blouses kunnen gewoon gereinigd worden. Echter zijden blouses of blouses met veel kant of ander kwetsbaar materiaal moeten altijd als los item besteld worden en niet in de waszak. Dit is omdat deze kledingstukken speciale zorg vereisen en daarom moeten deze apart besteld worden.

Garantie & Kwaliteit

Er ontbreekt een item in mijn terugbezorgde order.

Excuus! Neem contact op met onze klantenservice. Wij gaan direct voor je aan de slag. Dit doen wij door het hele proces na te lopen.

Wassen & Stomen

Is het een probleem als mijn dekbed overtrek drukkers of knopen heeft?

Nee hoor, wij checken het waslabel om er voor te zorgen dat jouw beddengoed de juiste behandeling krijgt, ongeacht of deze drukkers of knopen heeft.

Garantie & Kwaliteit

Er is een artikel beschadigd en/of gekrompen!

Dat is vervelend om te horen.Neem contact op met onze klantenservice en wij gaan direct voor je aan de slag voor een passende oplossing!

Garantie & Kwaliteit

Ik heb een klacht!

Neem contact op met onze klantenservice en we gaan samen op zoek naar een oplossing.

Wassen & Stomen

Worden mijn artikelen opgehangen of gevouwen?

Tenzij anders vermeld ontvang je je artikelen hangend en verpakt in een beschermende verpakking retour, om kreuken tijdens het vervoer te voorkomen. Je mag deze verpakking (en eventueel de hangers) aan de chauffeur mee teruggegeven als je dat wilt, dan dragen wij zorg voor recycling

Service & Contact

Hoe bereik ik Wassie?

App of bel ons op + 31 85 047 0782 of mail de klantenservice: klantenservice@mijnwassie.nl. Meer info: check de contactpagina.

Wassen & Stomen

Op welke temperatuur wordt het textiel gestreken?

Wij strijken alle artikelen volgens de instructies op het label, zodat je ervan verzekerd kunt zijn dat je kleding de aandacht krijgt die deze nodig heeft. Let op, wij kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor artikelen die geen label hebben, deze worden ongestreken geretourneerd. Geen zorgen, hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.

Service & Contact

Waarom Wassie?

Jij wilt je tijd besteden aan zaken die ertoe doen. Wassie neemt je was- en stoomgoed van je over. We leveren kwaliteit op een betrouwbare en duurzame manier. Terwijl jij doet wat belangrijk is voor jou.

Wassen & Stomen

Kan ik een trouwjurk laten reinigen?

Helaas kunnen we je daar op dit moment nog niet mee helpen. We zijn hard aan het werk om dit in de toekomst wel mogelijk te maken, zodat we ook jouw trouwjurk de beste zorg kunnen bieden.

Service & Contact

Wat is Wassie?

Een on demand stomerij en wasservice. Wij doen je was en stomen je delicate kleding, zodat jij tijd overhoudt om aan leuke dingen te besteden. Ervaren experts reinigen jouw items op een duurzame, kwalitatief hoogwaardige manier.

Wassen & Stomen

Hangen jullie mijn wasgoed op of vouwen jullie het?

Dat geven we aan bij de bestelling, maar de basisregel is: ophangen. Alleen als je een waszak bestelt, krijg je de items in een schone waszak opgevouwen terug. Je krijgt jouw order terug in een passende/beschermende verpakking. Die verpakking is recyclebaar. Als je de verpakking weer meegeeft aan onze chauffeur, help je ons duurzamer te ondernemen.

Service & Contact

Hoe werkt Wassie?

Je vult je wasmand, je kiest online wanneer wij de was komen ophalen en terugbrengen, je verzamelt je was, je leegt je zakken en geeft ons je wasgoed. De hele uitleg vind je op de "hoe werkt Wassie" pagina.

Wassen & Stomen

Strijken jullie alles?

Dat ligt eraan voor welke dienst je kiest. Als je jouw wasgoed in de waszak wilt laten strijken, kun je kiezen voor de “Waszak Premium”. Daarin is het strijken van maximaal 5 kg wasgoed bij de prijs inbegrepen. Alle items die je los in je wasmand doet, worden altijd gestreken en opgehangen teruggebracht. Items in de “Waszak Basis” worden alleen gewassen, gedroogd en opgevouwen.

Wassen & Stomen

Welke items mogen in de waszak?

In jouw waszak kun je alle textiel stoppen waarvan het waslabel aangeeft dat het in de wasmachine mag. Hoe weet je dat het niet in de wasmachine mag en dus ook niet in de waszak voor Wassie kan? Het symbool van de wasmachine op het waslabel is dan doorgekruist.

Wassen & Stomen

Hoe gaan jullie om met wol, zijde en andere speciale stoffen?

Onze experts kijken altijd goed naar het label. Ze hebben jarenlange ervaring en weten precies welke machine en reinigingsmethode ze moeten inzetten om jouw kleding perfect schoon te krijgen. Wil je het zeker weten voordat je iets mee geeft? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Bestellen & Betalen

Hoe bestel ik?

Check je postcode om te zien of we ook bij jou komen. Vul je online wasmand, plan je ophaal- en bezorgmoment en bestel. Zet op de ophaaldag je was voor ons klaar en vergeet niet je zakken leeg te maken.

Meer info vind je op de "hoe werkt Wassie" pagina.

Bestellen & Betalen

Moet ik een account aanmaken?

Dit hoeft niet, maar is wel makkelijk. Je checkt daarmee sneller de status van bestellingen, je krijgt speciale aanbiedingen en je hoeft slechts eenmaal je gegevens in te vullen.

Bestellen & Betalen

Waar vul ik mijn kortingscode in?

In de laatste stap van het bestelproces. Acties en/of aanbiedingen verrekenen we dan automatisch met de prijs.

Bestellen & Betalen

Hoe kan ik betalen?

Met iDeal en je creditcard.

Bestellen & Betalen

Is er een minimum orderbedrag?

Er is geen minimum orderbedrag. Wel profiteer je van een korting van € 6.95 op ophaal- en bezorgkosten bij een orderbedrag boven €30,- .

Bestellen & Betalen

Wat als ik het ophaal- of bezorgmoment mis?

Neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice. We zoeken dan samen naar een oplossing. Zeg je niet af en staan wij voor een gesloten deur? Dan zijn we genoodzaakt € 6,95 extra aan logistieke kosten in rekening te brengen.